Regulamin

 REGULAMIN UDZIELANIA POMOCY
FUNDACJI SZKARŁATNA RÓŻA

 

&1

Podstawy i cele działania Fundacji

 

  1. Niniejszy Regulamin został opracowany na podstawie Rozdziału II Statutu Fundacji Szkarłatna Róża (dalej Fundacja lub Fundacja Szkarłatna Róża) i określa zasady, rodzaje oraz formę udzielanego wsparcia, a także obowiązki dotyczące informowania Fundacji spoczywające na Podopiecznych i prawnych opiekunach Podopiecznego.
  2. Fundacja Szkarłatna Róża została powołana w celu pomocy Podopiecznym w zakresie wskazanym w statucie, związanym ze wsparciem w szczególności rodziców samotnie wychowujących dzieci w trudnej sytuacji życiowej lub materialnej, którym oferowana jest pomoc w zdobyciu odpowiednich kwalifikacji zawodowych i usamodzielnieniu się. Ponadto Fundacja wspiera talenty młodych ludzi, którzy nie mogą realizować swoich przedsięwzięć z uwagi na brak wystarczających środków finansowych.
  3. Podopiecznym Fundacji Szkarłatna Róża jest każda osoba, bez względu na wiek, która przeszła procedurę kwalifikacji i uzyskała pozytywną opinię Zarządu Fundacji, o której jest mowa w &4 Zasady udzielania pomocy.

&2

Rodzaje udzielanej pomocy

 

Formy pomocy dostosowane są do konkretnej sytuacji Podopiecznego i są to m.in.:

  • Zapewnienie konsultacji ze specjalistami, w tym: udzielanie poradnictwa psychologicznego, pedagogicznego, prawnego, doradztwa zawodowego
  • Pomoc rzeczowa- w zakresie wypożyczenia lub zakupu potrzebnego sprzętu lub materiałów
  • Pomoc finansowa- m.in. dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego w części nie objętej refundowaniem przez instytucje ubezpieczenia społecznego lub PFRON; dofinansowanie kursów i tematycznych obozów wakacyjnych dla dzieci i młodzieży

Przyznane świadczenie może być przeznaczone jedynie na cel wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

&3

Źródła dochodów

 

Dochody Fundacji mogą pochodzić z prowadzonej działalności gospodarczej, z darowizn, spadków i zapisów, z dotacji, subwencji oraz grantów, ze zbiórek i imprez publicznych.

&4

Zasady udzielania pomocy

 

  1. Osoba starająca się uzyskać pomoc z Fundacji jest zobowiązana umówić się na spotkanie z przedstawicielem Fundacji. Można to zrobić w poniższy sposób:

– poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie: www.szkarlatnaroza.pl,

– wysyłając e-mail z prośbą o kontakt na adres: fundacja@szkarlatnaroza.pl

– dzwoniąc pod numer telefonu: 509-991-331 od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00

  1. Zarząd Fundacji udziela pomocy na podstawie zebranego wywiadu bądź pisemnego formularza zgłoszeniowego i dodatkowych dokumentów złożonych przez osobę ubiegającą się o pomoc. Jeżeli kandydat na Podopiecznego jest osobą niepełnoletnią informacje bądź formularz zgłoszeniowy w jego imieniu składa rodzic lub opiekun prawny. Wzór formularza stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  2. Kandydat na Podopiecznego ma obowiązek na żądanie Fundacji dostarczenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji sytuacji materialno-bytowej. Uzupełnienie formularza zgłoszeniowego stanowią m.in. następujące dokumenty:                                                                                                                                                      a. zaświadczenie od pracodawcy potwierdzające wysokość zarobków osoby lub rodziny; w przypadku samotnego rodzica należy dodatkowo przedstawić informację o przyznanych alimentach lub ich braku;                                                                                                                                                                                                                                b. rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych za poprzedni rok podatkowy osoby lub rodziny;                                                                                                          c.  informacja o miesięcznych wydatkach osoby lub rodziny potwierdzona w miarę możliwości stosownymi dokumentami lub fakturami;                                                  d. oświadczenie dotyczące wysokości i ilości zgromadzonego majątku osoby lub rodziny;                                                                                                                                    e.  zaświadczenie z OPS o sytuacji materialno-bytowej osoby lub rodziny lub oświadczenie o niekorzystaniu z takiej pomocy;                                                                      f.  kopia aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności- w przypadku osoby wymagającej rehabilitacji lub zakupu sprzętu rehabilitacyjnego;                                              g. informacja o tym, ile środków udało się do tej pory pozyskać na dany cel (własne środki, dofinansowanie od innych fundacji, stowarzyszeń, zbiórek zewnętrznych, sponsorów itp.);                                                                                                                                                                                                                                                                       h. kopia odmowy lub przyznania dofinansowania ze środków PCPR, Pfron, NFZ, ZUS;                                                                                                                                        
  3. W zależności od sposobu udzielenia pomocy Fundacja może zwrócić się z prośbą do osoby ubiegającej się o wsparcie o przedstawienie dodatkowych dokumentów.
  4. Zakwalifikowanie przez Zarząd Fundacji osoby do grupy Podopiecznych Fundacji oraz określenie zakresu pomocy następuje na podstawie analizy wszystkich dokumentów dostarczonych przez kandydata na Podopiecznego lub prawnego opiekuna.
  5. Fundacja zastrzega sobie prawo do odmówienia pomocy, nawet jeśli z wniosku i dokumentacji przedstawionej przez osobę ubiegającą się o pomoc wynika, że wszelkie warunki określone Statutem i Regulaminem zostały spełnione. Negatywnie rozpatrzone wnioski o pomoc nie wymagają uzasadnienia.
  6. W szczególnych przypadkach nie opisanych w niniejszym Regulaminie Fundacja zastrzega sobie prawo do udzielania pomocy na zmienionych zasadach.
  7. Od decyzji Zarządu Fundacji dotyczącej przyznania lub odmowy przyznania pomocy nie przysługuje odwołanie. Decyzja Zarządu Fundacji jest ostateczna.
  8. Podanie nieprawdziwych faktów lub zatajenie informacji o dodatkowych źródłach wsparcia lub finansowania może skutkować wstrzymaniem świadczenia pomocy, zmianą decyzji o przyznaniu pomocy lub koniecznością zwrotu udzielonego wsparcia.
  9.  Po spełnieniu warunków określonych w &4 pkt. 2 i pkt.3(a-h) osoba ubiegająca się o pomoc zostanie zawiadomiona o decyzji Zarządu.
  10. W przypadku pozytywnej decyzji osobie starającej się o pomoc zostaje nadany status Podopiecznego Fundacji Szkarłatna Róża. Prawo do otrzymania świadczeń przysługuje Podopiecznym Fundacji.

&5

Obowiązki Podopiecznego, rodzica lub prawnego opiekuna Podopiecznego

  1. Podopieczny lub rodzic/prawny opiekun Podopiecznego zobowiązani są do informowania Zarządu Fundacji o wszelkich zmianach dotyczących miejsca zamieszkania i sposobów kontaktowania się.
  2. Podopieczny lub rodzic/prawny opiekun Podopiecznego zobowiązani są do utrzymania stałego kontaktu z Fundacją w celu uzyskiwania informacji o możliwości udzielania pomocy.
  3. Podopieczny lub rodzic/prawny opiekun Podopiecznego zobowiązani są do informowania Fundacji o zaspokojeniu potrzeb Podopiecznego z innych niż Fundacja źródeł finansowania.
  4. Podopieczny lub rodzic/prawny opiekun Podopiecznego zobowiązuję się do złożenia pisemnego oświadczenia lub przedstawienia właściwych dokumentów potwierdzających wykorzystanie otrzymanej pomocy w terminie 30 dni od daty jej wykorzystania.

&6

Przetwarzanie danych osobowych

 

W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Fundacja Szkarłatna Róża, z siedzibą w Płocku 09-400 przy ulicy Bielskiej 67, NIP: 7743253736. Możesz się z nami skontaktować pod adresem e-mail: fundacja@szkarlatnaroza.pl
  2. Podstawą prawną i celem przetwarzania danych osobowych jest:
    1. 6 ust. 1 pkt b RODO – czyli dane zebrane w celu realizacji umowy, np. umowy świadczenia na Pana/Pani rzecz usług doradczych;
    2. 6 ust. 1 pkt c RODO- czyli dane niezbędne do wywiązania się z obowiązku prawnego, np. prawa podatkowego;
    3. 6 ust. 1 pkt f RODO – czyli dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, polegającego na przetwarzaniu danych niezbędnych do prowadzenia działalności w sferze pożytku publicznego, np. niesieniu pomocy materialnej, świadczeniu pomocy doradczej etc..
    4. 9 ust. 2 pkt d RODO – w zakresie danych szczególnej kategorii, np. o stanie zdrowia podopiecznych fundacji. Dane są przetwarzane w celu prowadzonej przez Fundację działalności pożytku publicznego.
  3. Pana/Pani dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom obcym, z wyjątkiem sytuacji, w których wymaga od nas tego prawo krajowe lub Unii Europejskiej.
  4. Państwa dane mogą być powierzone firmie świadczącej dla nas usługę dostępu do przestrzeni serwerowej, na podstawie zawartej z nami umowy powierzenia i tylko w celu świadczenia usługi (przechowywania danych).
  5. Dane osobowe mogą być udostępnione Poczcie Polskiej lub innym podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie w celu np. dostarczenia dokumentów i bankowi, w związku z prowadzonym rachunkiem depozytowym. Podmioty te są osobnymi Administratorami danych osobowych, w związku z tym Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za przetwarzane przez te podmioty dane osobowe.
  6. Dane będą przetwarzane przez okres świadczenia pomocy lub do czasu wniesienia sprzeciwu, o ile sprzeciw nie dotyczy danych niezbędnych do wywiązania się z obowiązku wynikającego z Prawa Podatkowego lub prowadzenia sprawozdawczości z działalności Fundacji. W takiej sytuacji okres przechowywania danych będzie wynosił okres świadczenia usługi/wsparcia oraz 6 kolejnych lat kalendarzowych.
  7. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
  8. Dane Państwa nie będą podlegały automatycznemu profilowaniu.
  9. Podanie niektórych danych może być konieczne w celu realizacji usług lub udzieleniu wsparcia. Przykładem takiej sytuacji są dane kontaktowe niezbędne do umówienia spotkań.
  10. Mają Państwo prawo wnieść skargę na przetwarzanie przez nas Państwa danych osobowych do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej o zasadach wnoszenia skarg znajdziecie Państwo pod tym linkiem https://uodo.gov.pl/pl/83/155.

&7

Postanowienia końcowe

 

  1. W przypadku stwierdzenia wykorzystania środków przez Podopiecznego lub rodzica/opiekuna prawnego Podopiecznego w sposób niezgodny z przeznaczeniem, Fundacja korzysta ze środków prawnych w celu ich odzyskania.
  2. Podopieczny lub rodzic/opiekun prawny Podopiecznego ubiegając się o pomoc Fundacji oświadcza, że akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu i będzie wykonywał z należytą starannością obowiązki wynikające z Regulaminu.
  3. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmian takich może dokonać Zarząd Fundacji.

 

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.02.2022r.

Data aktualizacji: 20.04.2023r.